dissabte, 15 de gener del 2011

>> Pantà de Sallente - Estany de Grenui

Bonica excursió, que vam fer a l'octubre del 2009, i que comença al peu del pantà de Sallente, a la Vall Fosca.

Comença amb una forta pendent en ziga-zaga, que seguint unes estaques clavades a terra ens porta per l'antiga via del carillet fins l'estany Gento.

Antic carrilet de l'estany Gento, al seu pas pel tunel.

La excursio continua vorejant l'Estany Gento, amb el seu telefèric.Continuem pel camí, i al poc trobem una bifurcació, que a la dreta ens porta al refugi de la Colomina, però que nosaltres agafafem el de l'esquerra, pel GR-11-20, fins la Collada de Font Sobirana, sota la serra Tancada.

Des de allí es pot veure una magnifica vista de l'estany Gento, amb el Pantà de Sallente al seu peu, i l'estany Tapat.

Estany Gento des de Coll de Font Sobirana

Estany Tapat.

Vam baixar pel camí fins arribar a l'estany Morera, que un cop pasat, tot fent una pujada arribem a l'estany de Grenui, on decidim parar a dinar i començar la tornada.

Estany Morera.

El retorn el fem pel mateix camí que hem fet, però decidim pasar per l'estany Fosser, que no haviem vist de pujada. D'allí, continuem desfent el camí, fins el panta de Sallente, on concluim la excursió.

Pantà de Sallente

A continuació poso unes poques fotografíes més de la recomanable excursió.

L'excursió presenta una dificultat petita, tot i ser llarga. La alçada acumulada de la ruta és de 1.197 m. i te una llargada de uns 19 km.. Podeu veure a continuació el perfil de la ruta i el mapa.

Perfil longitudinal de la excursió.

Mapa.

Podeu descarregar el track des de Wikiloc o visualitzar-lo aquí mateix.