dijous, 24 de novembre del 2011

>> Mussara X-Trem. Etapa 2

Ens aixequem prou d'hora, després d'haver dormit regular. No es només cosa nostra que hem dormit en tenda, els companys que han dormit al refugi ho corroboren... ha sigut una nit molt estranya i sorollosa.

Resulta que tot just a sigut el 11 del 11 del 2011 i hem canviat a l'era d'Aquari i la Mussara i el seu entorn a fet d'iman per a tot tipus de gent, que s'han aproximat a la zona a fer trobades místiques. A més a més s'ha d'afegir una trobada de didjeridú, amb concerts nocturns inclosos.

Recollim la tenda, esmorcem i guardem tot lo que no necessitem al cotxe, i ens dirigim als avencs de la Febró, on havíem deixat ahir la ruta. El dia anterior hem fet la Primera Etapa de la Mussara X-Trem, i avui continuarem amb la segona:
Etapa 1
Etapa 2
Recordar que el material mínim per realitzar la ruta són:
  • Casc
  • Corda dinàmica: 1 x 40 m.
  • Arnés
  • Mosquetons de seguretat (mínim 3 per persona)
  • Descensor
  • Bagues d'ancoratge (diverses llargades)
  • Equip de via ferrata (disipador i mosquetons homologats)
  • Frontal (per la cova de Mont-ral)
  • 6 cintes exprés (via escalada)
  • Peus de gat (no imprescindible)
  • Mapa de la zona i/o GPS.
  • Llibre de ruta: recomanable, inclou ressenyes Vies ferrates, cova i barranc..El·laborat per Jordi Vallvé.
  • Aigua i menjar.

Tornar a esmentar que aquesta ruta l'hem tret de la Trencanous, bona pàgina web on trobar tot tipus de ressenyes i tracks de GPS. Afegir que tot l'itinerari ha estat creat i dissenyat per Skpat, i que totes les equipacions del recorregut es troben en bones condicions. Tot i això es recomanable portar material d'instalació i corda de socors.

Engeguem el GPS tot just arribem a l'Avenc, i donem per inaugurada la segona etapa. Agafem el camí del grau dels Avencs, per dirigir-nos al poble de la Febró, i anem davallant per uns boscos molt bonics. Quan arribem al poble decidim desviar-nos del camí previst, i entrar al poble, per tal d'agafar aigua per la resta del dia. Tot i que el recorregut passa per diverses fonts, i haber plogut força en els últims dies, les fonts es trobaven seques.

Arribant a la Febró
 Continuem i interceptem el camí original, per tal de dirigir-nos pel barranc de la Cova del Corral, al peu de la via d'escalada "In X-Ces". Aquesta via resulta ser molt fàcil, i al final no treiem els peus de gat de la motxila. En cas de no tenir corda dinàmica o no voler escalar, es pot continuar el camí, que arriva fins dalt dels Motllats, estalviant-nos l'escalada.

Ja estem dalt de la Serra Plana. Agafem la pista i continuem caminant, anant a buscar l'inici del Barranc de la Llenguaeixuta, tot pendents del llibre de ruta i del GPS, doncs hem de deixar les pistes forestals per un sender poc transitat, però amb fites.

Arribem a l'inici del barranc de la Llenguaeixuta, i montem l'instalació rapidament. El primer ràpel es de 20 metres, amb bona part d'ell volat. Després segueixen una series de ràpels de 13 i 7 metres. Tot i que la ruta oficial diu de deixar el barranc abans dels segon ràpel, nosaltres decidim fer els que queden i després anar a buscar el camí original.
Inici del barranc de la Llenguaeixuta
Primer ràpel
Primer ràpel, volat i amb recepció entre branques
Segon ràpel
Tercer ràpel
S'ha de dir que en aquest barranc varem caure tots quatre. Rellisca moltissim despres de pluges, per lo que s'han d'extremar les precaucions a l'avançar pel barranc i al aproximar-se a les reunions.

Poc després del tercer ràpel trobem un lateral del barranc que s'ha enfonsat, deixant que pujem els metres que ens separen del camí, que el seguirem en ascens remontant barranc. Al poc trobarem unes fites que ens indiquen un petit sender a l'esquerra, i que pujant-lo ens conduira fins el Grau de la Xota.

Acostuma a ser un grau fàcil, però amb l'humitat que es respira, hem de extremar les precaucions per no relliscar. En aquests casos s'agraeix el cable de vida instalat.

Grau de la Xota, amb el Picorandan al fons.
Un cop dalt del Grau de la Xota, parem per menjar alguna cosa i descansar una estona tot veient el barranc que hem fet i Capafonts.
Vista del barranc de la Llenguaeixuta
Capafont
Seguim caminant en direcció a la Creu Trencada, encreuament de camins.

En direcció a la Creu Trencada
La Creu Trencada
Sembla que el temps deixarà d'aguantar, i que la boira i la pluja farà acte de presència.

Comença a canviar el temps

Decidim donar-nos presa i anar ràpidament cap a la via ferrata del Grau de la Cova, però al final la pluja i la boira ens agafa.
Enboirats pels Motllats.
Quan per fi arrivem a la ferrata del Grau de la Cova, la boira es tan espesa que sembla que el seu descens no tingui fi, donant una sensació de ficar-se en un lloc on no saps que et trobaràs poc després.

Per aquí hem de baixar ?!!!
Som-hi!!! Al final sembla que es veu una mica...
Al final fem la ferrata sense problemes, però estant alerta continuament de no relliscar... està tot mullat.
Si voleu més informació sobre aquesta la ferrata, consultar aquí.

Un cop acavem aquesta curta ferrata, ens apropen a la Cova de Mont-ral, que es troba gairebé al costat d'on estem.

Veient l'hora i el clima, amb fortes boires i pluges, decidim no entrar a la cova i deixar-ho per un altre dia, doncs desconeixem el temps que ens pot dur fer-la. Així doncs, ens dirigim a la Foradada de Mont-ral, i pel portell del Bosquetà baixar fins el Bosquet, punt d'inici i fi d'aquesta petita aventura.

Com a resum dels dos dies de travessa, es pot dir que es una ruta exigent, que suposa tenir uns coneixements i preparació mínima, per abordar-lo amb garanties. Tot i això, es posible fer la ruta esquivant tots els punt delicats que no vulguem fer.

Tot i coneixer la majoria de camins i racons pels que passa aquesta ruta, mai deixa de sorpendre'm. Sempre hi ha algo que ho fa especial.

Les dades tècniques d'aquesta segona etapa són:
  • Distància projectada: 13,82 km.
  • Distància amb altures: 14,06 km.
  • Ascens acumulat: 542 m.
  • Descens acumulat: 752 m.
  • Duració: 7 h. 18 m.
  • Temps en moviment: 4 h 02 m.
  • Perfil longitudinal:

• Croquis de la ruta

El track de la segona etapa es pot descarregar de wikiloc.

1. No defalliu en l'aventura de la vida! Es pot ser feliç amb la natura que ens envolta. Som uns privilegiats, tenim unes bones muntanyes i bona companyia per iniciar aquesta aventura.